سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا باید مشاوره حقوقی بگیریم؟

آیا با مشاور حقوقی اشنایت دارین ؟ به چه کسانی مشاور حقوقی گفته می شود ؟ در چه مواقعی نیاز است که از مشاور حقوقی استفاده شود ؟ مزایای استفاده از یک مشاور حقوقی خوب چیست ؟ همه این موارد در زیر توضیح داده شده و شما را با مشاور حقوقی به صورت کامل اشنا میکند.


مشاور حقوقی چه کسی است؟

مشاور حقوقی فردی است که دانش آموخته علم حقوق است و تحصیلات لازم در این زمینه را دارا می باشد. اما جدای از تحصیلات، که لازمه مشاوره حقوقی است، امر دیگری که یک مشاور حقوقی به آن نیازمند می باشد تجربه کافی در این زمینه است. علم حقوق علمی است که بایستی  در مورد هر موضوع آن و هر پرونده و دعوایی به صورت خاص وموردی نظر داده شود  و اینکه یک مورد خاص به تمامی دعاوی و پرونده های مشابه  تعمیم داده شود کاملا اشتباه است.

 

در چه مواردی نیازاست به مشاور حقوقی مراجعه شود؟

برخلاف تصور برخی از افراد، که گمان می نمایند حتما لازم است که در زمان بروز مشکل به وکیل و مشاوران حقوقی رجوع شود اما لازم به ذکر است که مراجعه به وکیل و مشاوران حقوقی بایستی  پیش از هر اقدام حقوقی صورت گیرد. و بدین صورت میتوان از بسیاری از مشکلات احتمالی آتی جلوگیری نمود.

مثال:

 انعقاد یک قرارداد از نظر عموم افراد امر پیچیده ای نیست و با همین تصور نیز  متاسفانه بسیاری از افراد به صورت کاملا غیر اصولی به انعقاد قرارداد از هر نوع اقدام می نمایند، اما بایستی خاطر نشان نماییم که انعقاد  هر نوع قرارداد با توجه به نوع آن دارای اصول و ضوابط خاصی می باشد ، که عدم رعایت این اصول سبب می گردد.

که مشکلات عدیده ای ایجاد گردد که گاها این مشکلات قابل حل نیز نمی باشند و یا گاهی با دشواری همراه هستند. در حالیکه اگر همین افراد پیش از انعقاد قرارداد با یک مشاور حقوقی متخصص مشورت می نمودند، مسلما بسیاری از مشکلات ایجاد نمی گردید.

 

مزایای مشاوره با مشاوران حقوقی چیست؟

صرفه جویی در زمان و هزینه ها:

در صورت بروز مشکلات حقوقی ،هزینه هایی از جمله هزینه های دادرسی ،هزینه وکیل و... بایستی پرداخت شود و از طرفی بایستی زمان نسبتا طولانی جهت پیگیری امور حقوقی درمراجع قضایی اختصاص داد تا نتیجه مطلوب به دست آید ، در حالیکه اگر پیش از هر اقدام حقوقی مشاوره حقوقی لازم صورت گیرد ،دربسیاری از هزینه ها صرفه جویی میگردد.


پیشگیری از اطاله دادرسی در محاکم:

متاسفانه علت طولانی شدن بسیاری از دعاوی و امور حقوقی در مراجع قضایی به جهت بی اطلاعی افراد از امور حقوقی و عدم مشورت با مشاوران حقوقی می باشد. در حالیکه چنانچه مشاوره حقوقی از مشاوران حقوقی اخذ گردد در حد بالایی از طولانی شدن روند دعاوی در محاکم کاسته میشود.


بررسی تخصصی وموردی دعاوی و امور حقوقی:

امور حقوقی را بایستی به صورت موردی بررسی نمود و نمیتوان در مورد دعاوی مشابه یک حکم و راهنمایی مشترک ارائه داد . مشاوران حقوقی با تجربه در مورد هر دعوا به صورت تخصصی و موردی اظهار نظر می نمایند و مشاوره در همان موضوع خاص را ارائه می دهند.