سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نقش وکیل طلاق در طلاق توافقی چیست؟

طلاق توافقی به چه طلاقی گفته می شود؟

طلاق توافقی یکی از انواع طلاق بائن است و به طلاقی گفته می شود که زن و مرد به این نتیجه می رسند که ادامه زندگی مشترک برای آن ها امکان پذیر نیست از این رو توافق می نمایند که به زندگی مشترک خود خاتمه دهند اما صرف توافق بر جدایی در طلاق توافقی مطرح نیست بلکه زن و شوهری که تصمیم بر طلاق توافقی می گیرند بایستی از قبل نسبت به کلیه حقوق مشترک فی مابین خود توافق نمایند از جمله این حقوق مشترک عبارتند از: مهریه زن، نفقه زن و فرزند ، حضانت فرزندان و...

 همه این موارد بایستی پیش از اقدام طلاق توافقی بین زن و شوهر حل و فصل شده باشد. چه بسیارند زوج هایی که در اصطلاح اقدام به طلاق توافقی می نمایند بدون اینکه از قبل درمورد حق و حقوق مشترک به توافقاتی رسیده باشند و بدین ترتیب در اثنای مراحل طلاق توافقی و گاهی در محکمه به جهت عدم توافقات، موضوع طلاق به نتیجه مد نظر ختم نمی گردد.

 

وکیل چه نقشی می تواند در طلاق توافقی داشته باشد؟

وکیل طلاق به وکیلی گفته می شود که در حوزه تخصصی دعاوی خانواده فعالیت می نماید و با کلیه کم وکیف دعاوی خانواده آشناست. کم نبوده و نیستند زوج هایی که با وجود توافقات فی مابین اما به جهت لج بازی و گاها دخالت خانواده ها در فرآیند طلاق از توافقات خویش عدول نموده اند و توافقات را زیر پا گذاشته اند. از این رو بهتر است چنانچه زوجین به این نتیجه قطعی رسیده اند که پایان زندگی مشترک برای هر دو طرف نافع تر است در طلاق توافقی از وکیل طلاق استفاده نمایند.

 

مزیت استفاده از وکیل طلاق در طلاق توافقی

  • تسریع در انجام امور
  • جلوگیری از رو به رو شدن زوجین در فرآیند دادرسی با یکدیگر
  • اطمینان به انجام امورمحوله به نحو صحیح و قانونی به دلیل آشنایی وکیل با روند دادرسی و رویه محاکم